петък, 27 юли 2012 г.

Сватбата на Хриси и Камен

Това са те - моите първи младоженци за тази година. Запознайте се с Христина и Камен!

При тях идеята за сватба започнала като на шега. Двамата се обичали и живеели заедно от дълги години, но им бил нужен документ за сключен граждански брак. Решили, че ще подпишат в мнооого тесен кръг без никакви официалности и тържества. С времето кръгът започнал да се разширява и в един момент поканените били достатъчно, та да вдигнат истинска голяма сватба за чудо и приказ. А всяка сватба си има куп задължителни елементи, един от които несъмнено е тортата. 
Така съдбата ме срещна и запозна с Хриси, която се оказа една невероятно готина, интелигентна и много силна духом жена, с изключително чувство за хумор, което аз, както знаете, ценя високо. Покрай мейлите и телефонните разговори харесах и обикнах Хриси още преди да се видим на живо, а когато ми дойде на гости, за да уточним всички подробности около сватбената торта, я почуствах близка като дългогодишна приятелка. Може би, защото тя знаеше твърде много за мен от блога ми. Оказа се, че ми е голяма фенка и следи изкъсо работата ми. С Камен нямах удоволствието да се запозная преди сватбата, тъй като натоварената му работа не му позволяваше да се включи активно в организацията на предстоящото събитие. Беше поверил всичко в ръцете на бъдещата си съпруга и сватбената организаторка. Така че, Хриси имаше отговорността и свободата сама да избира и дизайна, и вкуса на тортата. 
Относно пълнежа нямаше никакви колебания. Дори не ми даде възможност да й подготвя дегустация на различни вкусове, защото се влюби още в първото парче торта, с което я почерпих, когато ми дойде на гости. Избра си "Кармен", но тъй като и "Провансалската" й звучеше много любопитно, решихме да ги обединим в едно. И така се получи следната комбинация - какаови блатове, напоени със силно и горчиво еспресо и бял ром, между които се редуваха орехово-карамелен крем и крем маскарпоне с парченца сушени сливи. Много се притеснявах за вкуса, затова занесох една пробна тортичка на любимите ми съседи - да си кажат мнението. Отзивите бяха красноречиви - "уникална"! 
За визията на тортата Хриси ми даде няколко различни насоки, но в крайна сметка се спряхме на варианта бледозелена основа, наподобяваща булчинската рокля, а отгоре сфера от лилави лалета и фрезии, подобна на булченския букет. Комбинацията зелено и лилаво ми е много любима и бях супер щастлива, че ще мога да изработя торта в такива цветове. Идеята за разминаващите се триъгълници взаимствахме от ето тази торта, която Хриси си беше харесала в нета. Именно тези триъгълници ме притесняваха най-много, макар на пръв поглед да изглеждат елементарни. Проблемът е, че когато се работи със захарно тесто, правилните форми са много трудни за изработка. Все пак става въпрос за тесто, а не за лист хартия. Особено притеснено ми бе за триъгълника на най-долния етаж, тъй като бе най-голям. Обиколката на етажа бе 88 см, което означаваше, че трябва равномерно да разточа парче тесто с дължина минимум 90 см и ширина 15 см, от което да изрежа триъгълника. С точенето и рязането се справих, но вдигането на триъгълника и увиването му около тортата се оказаха истинско предизвикателство. Такова гънене и кривене падна! Действах много внимателно, за да не го деформирам, скъсам или залепя накриво, а в същото време трябваше и да съм бърза, защото в противен случай тестото щеше да изсъхне и да се напука. За щастие успях да се справя сравнително прилично. С останалите два етажа бе значително по-лесно. Основата на тортата бе цвят авокадо - точно като цвета на булченската рокля, макар по снимките да изглежда доста по-бледо. Триъгълниците направих в по-тъмен нюанс, за да се открояват. В най-широката им част изрисувах мотив, копие на бродерията от роклята, а в основата сложих бордче, което минах със сатенена боя, за да изглежда лъскаво като коприна. На цвят и блясък го издокарах досущ като плата. За съжаление при поставянето на етажите един върху друг, не успях да центрирам втория и симетрията на триъгълниците ми избяга леко вляво (снимката вдясно). Видях допуснатата грешка твърде късно и вече нямаше какво да направя. Единственото успокоително бе, че това бе страничният изглед, а не лицето на тортата.

За букета се наложи да импровизирам, тъй като до последно и самата Хриси нямаше идея как точно ще изглежда истинският. Знаехме, че ще е оформен като полусфера от лалета и фрезии в различни нюанси на лилавото. Постарах се доста, но далеч не ми се получи така, както трябва. Лалетата ми станаха грубички, а за фрезиите е нужна голяма доза въображение, за да се сети човек, че са фрезии. Но поне успях да ги аранжирам така, че да приличат на букет. 


Към голямата торта направих и две допълнителни, декорирани в същия стил. 


Хриси ми поръча да изработя и 80 броя курабийки, които да раздават на гостите вместо баналните и кичозни подаръчета. Поръчката за тях дойде доста след тортата. Хриси ужасно се притеснявала да ме пита, за да не става нахална и да не ме затормозява допълнително. Аз пък мисля, че каквото и да ме беше помолила да направя, щях да се заема с огромно удоволствие. Дизайнът за бисквитките ми хрумна от сватбените покани, които бяха като филмова лента. Хриси си избра един от "кадрите", а аз го разпечатах на оризова хартия. Тук е мястото да благодаря на съпруга ми, който страшно ми помогна за курабийките. Обичам те, скъпи!!!


На пръв поглед бисквитките изглеждат много семпли, но всъщност ми отнеха цяла вечност. Първо месене на огромна буца тесто, после точене, рязане, печене. След като изстинаха ги покрих с пласт бледозелено захарно тесто. От бяло захарно тесто изрязах по-малки сърца,върху които залепих предварително изрязаните картинки от оризова хартия. Тях лепнах върху големите сърца и за разкош добавих по две лилави цветчета. Общо три дни работа. След това дойде ред на опаковането - всяка бисквитка да се пъхне в целуфанено пликче и да се върже с панделка и етикетче. За етикетчетата изцяло се бе погрижила Хриси - тя ги разпечатва, ряза и дупчи. За мен остана да им промуша панделчица и да ги навържа. Опаковането, вярвате или не, ми отне цели три часа и то при положение, че Пламен ми помагаше. 
В крайна сметка имахме цял кашон бисквитки и три торти, които трябваше да доставим невредими до Face Bar & Dinner Горна Баня в уречения ден и час. За зла участ се оказа, че единственият път до там е в ремонт. Имах чувството, че сме на Луната. Идея си нямате как се удържа триетажна торта на стъклена стойка по такъв терен. Подскачаше си когато и накъдето си поиска, въпреки неимоверните усилия от моя страна да я държа неподвижна. Само дето не получих удар!!! Като спряхме пред заведението с Пламен нямахме сили дори да говорим от напрежение. Аз цялата треперех и не можех да повярвам, че тортата е цяла. Проверих и малките торти и бисквитките. Всичко беше наред. Почуствах такова невероятно облекчение!!! Вече можех да си отдъхна и да се полюбувам на топлото пролетно слънце, което след безброй мрачни и дъждовни дни, най-после бе успяло да се покаже, сякаш за да бъде част от сватбата на Хриси и Камен. Дано и бъдещият им съвместен живот бъде така безоблачен, пълен с топлина и светлина. Бъдете щастливи!!!






Вечерта получих смс от Хриси, че тортата е страхотна и на вид, и на вкус. Сватбата беше във вихъра си, а тя отделила време да ми пише. Стана ми толкова готино и мило! Две седмици по-късно ме покани да й отида на гости. За мой късмет успях да открия тъмнолилави, почти черни лалета - любимите й. Купих ги всичките. На Дани Пиркова бях поръчала да ми направи картичка в зелено и лилаво.
Бях убедена, че ще я трогна и зарадвам с такъв подарък. Но се оказа, че и тя се е подготвила. Връчи ми ето този пакет - както забелязвате, също издържан в зелено и лилаво. 

Първо изобщо не го очаквах и останах доста изненадана. Прочетох благодарствената картичка и ужасно се разчуствах. Но когато отворих плика, направо не можах да повярвам на очите си. Вътре имаше едно от любимите ми мечета. И то не какво да е, а коледна феичка със снежно бели крилца от истински пера. Казва се Serafina Snowfall.


Хриси каза, че това не било случайно. Можела и мече на вещерска метла да ми подари, но избрала феичка, защото и аз съм била фея - феята на тортите. За фея на тортите не знам, ама фея на сълзите - със сигурност. Така ме трогна и зарадва!!! Добре, че и Камен беше там, та да се стегна, иначе щях да орева орталъка. Да вметна, че и Камен се оказа невероятно готин и свестен човек. Късметлийка съм аз, че се запознах с такава симпатична двойка и че бях част от тяхната сватбена приказка. Една приказка, която вярвам не свършва, а тепърва започва с " и яли, пили и се веселили"... Обичайте се и сбъдвайте мечтите си смело!!!

37 коментара:

  1. Страхотна сватба, на едни страхотни хора! А, тортата беше невероятна, по-вкусна не бях опитвала /а, аз съм голям ценител/, изядох две парчета и можех още толкова, но за съжаление никой не искаше да си даде парчето :)
    Силвия

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Силвия, съгласна съм с вас, че младоженците са страхотни хора и от сърце им желая цялото щастие на земята! А това с парчетата торта много ме развесели. Радвам се, че ви е харесала на вкус. За мен и това е изключително важно, не само външния вид. Благодаря за споделеното!

      Изтриване
    2. За мен тортата беше перфектна, както на вид, така и на вкус. Изключително стилна.
      Разгледах целия сайт, иииии останах без дъх. Това не са торти, а произведения на изкуството. А, за техния вкус не се и съмнявам!
      Силвия

      Изтриване
  2. Много добро съчетание на цветове и синхрон с всичко!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! И аз мисля, че всичко се получи много стилно и в тон с цялостната визия на сватбата. Разбира се, това е изцяло благодарение на отличния вкус на булката, която беше обмислила перфектно всеки един детайл и нямаше нищо случайно или излишно.

      Изтриване
  3. Бубе,отново, и отново ти благодарим за това,че добави невероятен вкус, изящество и чар /много са ни сладинки и бисквитките :)/ към незабравимите усещания,които остават след подобен ден.
    Критиката към "грубите лалета" не ти я приемам изобщо....справка,букетчето,което още седи на почетно място вкъщи-току що ги проверих и мога да те опровергая :)
    Радвам се,че имах прекрасния повод да се запозная и с такъв сърдечен и изключителен човек,като теб и стана част от Нашия ден.
    Хриси

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Огромно благодаря за всичко! Силна прегръдка от мен! Бъдете щастливи и благословени!

      Изтриване
  4. Бубе, така ти обичам историите и тортите, и ...............всичко, което си ти :)

    Вени

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много мило, Вени! Аз пък ви обичам вас, всички вас, които съпреживявате с мен емоциите и вълнението около всяка една торта. Благодаря ви!

      Изтриване
  5. Бубе,тортата е великолепна! Нека живота на младоженците да е сладък като нея! Нека бъдат щастливи и се обичат! Идеята на булката да бъде в светло зелена рокля е много свежа и нестандартна! Поздравления както към тях -така и към теб!
    Още веднъж ти благодаря за доверието относно картичката!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от тяхно име за прекрасните пожелания, Дани! Те наистина го заслужават! Идеята за зелена рокля в първия момент ме стресна, да си призная честно. Не знам защо, но си представих истинско зелено. Когато, обаче, видях че става въпрос за цвят авокадо, се успокоих и също много се зарадвах. Обожавам стилните и нестандартни неща.
      А за картичката на кого друг да се доверя, ако не на теб. Толкова ми е приятно и в същото време вълнуващо да ти поръчвам картички. Знам, че всеки път това означава да се докосна до нещо истински красиво и оригинално, напарвено с много вкус и любов.

      Изтриване
  6. Neveroiatna , strahotna, unikalna si Bube. Pojelavam ti mnogo mladojenci, koito da napravish shtastlivi v nai-vajnia im den.
    (Izviniavam se za latinicata, no kirilicata mi otkazva da raboti)
    Galia

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Галя! Такива суперлативи по мой адрес винаги ме засрамват и ме карат да се чуствам неудобно. Но дано наистина съм такава.

      Изтриване
  7. Неземна красота лъха от всякъде - от тортата, от сладките, от цветовете, от историята, от младоженците! Все едно и аз съм присъствала на събитието, толкова добре си пресъздала всичко, а тортата е великолепна! Поздравления за търпението, с което създаваш такива изящни торти и сладки!
    Не съм сигурна дали тук е мястото да попитам, но бихжелала да разбрера извършваш ли доставки на торти и сладки ма по-дълги растояния (Варна, например)?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря, Катя!
      За дълги разстояния съм доста скептично настроена, защото пътят е много, а тортите са нещо твърде деликатно. Едно, че могат да се деформират, и второ, че могат да се развалят. А все пак аз нося отговорност и не бих рискувала. Във Варна има толкова страхотни момичета, които също правят карсиви торти и сладки. Можеш да се обрънеш към някоя от тях.

      Изтриване
  8. Потапяйки се в тези страници се пренасям в един фееричен свят! Една анимация изпълнена с чудати герои и изящно изваяни форми, изпъстрени с цветовете на сапунено мехурче докоснато от слънчев лъч. Един фееричен свят на вкусове и аромати. Досетихте ли се коя е Камбанка!?! :)
    Една красива дама, която умее да пленява толкова умело освен с творбите си и със своите разкази, истории вълнуващи толкова силно, колкото тези на Беатрикс Потър. И двете се сливат със своите герои, гледат през техните очи.
    Какво казахме дотук: красива , умна , скромна(съдя по начина по който говори за невидимите недостатъци на съвършените и произведения на изкуството)...тя е и МАЙКА...Снежанка- трите джуджета и принца- това е нейният свят...
    Не ме разбирайте погрешно. Ненавиждам лицемерието и излишните хвалби. Просто се възхищавам, но и благородно и завиждам. Да, семейството е най-важно. Имам го и аз, както и много други хора и сме БЛАГОДАРНИ за това...Но всичко останало от нейната приказка, целият този блясък...нима не го заслужават всички хора!? Аз не съм от тези, които могат да си позволят нейните сладки изкушения, да превърнат всеки важен за тях повод във вълшебен миг.И въпреки това, прелитайки през твоите страници, аз изживявам техните емоции, макар и за части от секундата; възхищавам се на сладките ти изкушения, така както ти никога не би могла...Ти не би могла да погледнеш на свой десерт с моите очи, с нашите очи- на всички онези, които можем само благородно да ти завиждаме, че можеш да превърнеш всеки свой семеен повод във вълшебен миг, дар за твоите деца.
    Извинявам се! Това е просто моята емоция, следствие от сблъсъкът ми с твоя свят.За миг реших, че мога да я споделя.
    Благодаря за всяко силно преживяване, след всяко мое посещение.
    Бъдете живи, здрави, щастливи, добри и обичани. И успех във всяко следващо начинание.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Какво мога да кажа след такъв емоционален и приказен коментар?!? Много благодаря за споделеното и за пожеланията. За жалост в моята приказка аз съм не само Камбанка и Снежанка. На моменти съм си същинска баба Яга и яхвам метлата.
      А относно това, че винаги гледам с по-различно око то вас на тортите си абсолютно права. Мисля, че много повече виждам недостатъците, отколкото цялостната визия и красота, а това е доста гадно. Но пък след време (примерно няколко месеца след като съм правила съответната торта) като си разглеждам снимките и я виждам по друг начин. Вече забелязвам повече тортата като цяло и ми въздейства много по-различно. Често се случва дори да си казвам "ей, ама аз съм правела готини торти, бе!"

      Изтриване
  9. Бубе,
    Както винаги невероятно изпълнение. Незнам къде ги виждаш тези разминавания в триъгълниците, аз нищо не открих, а съм много педантична.
    Дълъг и щастлив семеен живот на младоженците!
    Много красива торта Бубе, бравооо на теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точно защото знам колко държиш на отделния детайл и колко си педантична, не мога да разбера как не го забелязваш! Отиди на най-горните две снимки и виж тази вдясно. Забележи как панделката на втория етаж и изместена вдясно спрямо върха на триъгълника от долния етаж. За това разминаване става въпрос.

      Изтриване
  10. Буболинке, толкова емоционален пост! Страхотно удоволствие и обмен сте си направили с булката, пък и тя достоен отговор дала:))
    заредих се приятно.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много съм щастлива ,че съм успяла и на теб д апредам емоциите, които спечелих покрай тази сватба. Наистина съм щастливка, че съдбата ми дава такива мигове. Да знаеш пък аз колко приятно се зареждам покрай всяка торта!!! Е, има и доста напрежение и драми, но положителните емоции обикновено са повече.

      Изтриване
  11. Отново изящно творение!Поздрави!Цветовете много ми харесват като съчетание всичко е композирано отлично и все едно непипнато с ръце!Ама нищо и няма на тортата след дупките- това е най ужасното премеждие преминали сте го успешно .Букета е съвършен като истински е!!!А за божествения вкус на торта в която има сини сливи не се съмнявам защото съм опитвала и винаги бих повторила.Благодаря ти че споделяш с нас тази красота!Вили

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за тези думи, Вили! Просто не ми се мисли какво щях да правя, ако тортата се беше съсипала. Имах една детска торта, която беше се разпазнала оп пътя да Петрич и знам колко време страдах и се чуствах ужасно зле. Дано нямам повече такива премеждия.

      Изтриване
  12. Поздравявам младоженците за избора на цветове и детайли! Една прекрасна двойка! Бъдете щастливи!
    Страхотна торта!!! Лалетата са прекрасни, разминаването се вижда, но то след толкова фокусиране в него няма как :), може би изместване малко на панделката е можело леко да компенсира .... и въпреки това едва ли е било забелязано от развълнуваните гости.
    За тортите...за феите...за феята на тортите ;)... да живее вълшебния прашец!!!
    Свилена

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Свилена! За панделката си права, но вече беше залепена и ме бе страх д ане съсипя покритието под нея. Тогава също щеше да е кошмарно. В случая просто липсата на опит си каза думата. когато правя нещо за първи път, винаги има риск да сбъркам и да се проваля. Но както ти самата казваш, в случая става въпрос за детайл, който не е чак толкова натрапчиво дефектен за по-непрофесионалното око. По себе си съдя, че преди години така съм се дивяла на разни торти, които сме поръчвали за празниците вкъщи, а сега като ги гледам по снимките, ми се струват отвратни. Успокоявам се само, че с грешките ставаме по-добри.

      Изтриване
  13. Великолепна торта, както винаги - стилни цветове и детайли, оригинална концепция и трогателен разказ!
    Една идея за триъгълниците да споделя: при мен се получиха доста успешно на принципа на изработване на борд от шоколад (фонданът разточих на гъвкав пластмасов лист с ширина височината на тортата и дължина обиколката, изрязох формата и увих около блата).
    Продължавай да ни радваш с красота...
    Миа

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря за споделеното, Миа. Наистина много идейно и полезно! А откъде намери толкова голям пластмасов лист?

      Изтриване
    2. Привърженик съм на recycle&reuse идеята, демек намирам употреба на остатъци и боклуци всякакви ;) Използвах ленти, изрязани от пластмасови папки и от един стар ацетатен лист от настолен календар (от тези, които покриват почти цялото бюро). Предполагам, че в хоби магазините могат да се намерят подходящи пластмасови плаки, използват се за изработване на кутии за подаръци и сладки. :)

      Изтриване
    3. Много ти благодаря за полезната информация. И аз също все гледам да намеря приложение на всичко. В какъвто и магазин да вляза се оглеждам за нещо, което би ми било полезно в сладкарството.

      Изтриване
  14. Бубе, би ли споделила каква боя си ползвала за цветята? Много нежни цветове си постигнала. От дъстовете има ли някой с подобен лилав оттенък или със цикламен.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Цветята ги правих от предварително оцветен фондан. Дъстове не съм ползвала в случая, но със сигурност би трябвало да има такива цветове. За тъмнолилавите лалета ползвах гроздовото лилаво но sugarflair, за по-светлолилавите - течните бои от Три уши. Там продават цвят боровинка, но различните ми партиди оцветяват различно. По-старата боя има леко розов отенък - като цвят на люляк е, а по-новата оцветява в лилаво. Много съм доволна от тях. Иначе на останалите фирми лилавото ми става синьо. но много зависи с какво тесто работи човек. Една и съща боя в комбинация с различно тесто дава различен цвят. Трябва да се експериментира.

      Изтриване
  15. Blagodarq ti mnogo za infoto. Neveroqtna si.

    ОтговорИзтриване
  16. Zdravei, imam edin nesvarzan vapros. Kak prigotvish Royal icing? Iska mi se da dekoriram biskviti, no receptite iziskvat Merengue powder, koiata ne moga da nameria.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Най-добре е да си купиш готова смес за роял айсинг. Продава се в прахообразно състояние и към него само добавяш малко вода. В дрогерията на ул. Три уши в близост до колелото на трамваите при съдебната палата продават малки разфасовки, а на ул. Кадемлия 6 има кофи от по 2.5 кг. Съветвам те да си вземеш кофичка, защото излиза много по- насметка.

      Изтриване
  17. This is very interesting, You're a very skilled blogger. I have joined your feed and look forward to seeking more of your wonderful post. Also, I have shared your site in my social networks!

    Stop by my web page: webcam seite
    Also see my web page :: gratiscams

    ОтговорИзтриване
  18. Здравейте, Бубе, може ли да напишите рецептата за крем Кармен, тъй като ми предстои да правя за първи път сватбена торта и ще пътува около 100 км:) , Все още се чудя какъв да е крема , за да издържи и във вашите писания , прочетох че крема е доста гъст ...Благодаря предварително

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пишете ми на личния мейл lyubaz@abv.bg
      Ще ви дам рецептата.

      Изтриване